У четвертий день 15-го ОМКФ, 15 липня, стартувала індустрійна секція Film Industry Office, а також Кіноринок.
В перший день роботи індустрійної секції відбулась низка дискусій, присвячених підтримці аудіовізуального сектору України.
“У нашому портфоліо понад півтисячі проектів. Ми працюємо фактично на всіх континентах, регулярно присутні у більш ніж 80 країнах. Цього року ми запланували три open-callʼи для того, щоб дати можливість українським фільмам бути представленими на якомога більшій кількості фестивалів. Нещодавно Український інститут долучився до роботи Українського оскарівського комітету”, – поділилась Тетяна Філевська, креативна директорка Українського інституту.
“Аудіовізуальний сектор – один із лідерів по заявках до Українського культурного фонду. За 2018-2023 рік в аудіовізуальний сектор було направлено фактично третину всього бюджету, інвестованого в українську культуру, підтримано 508 аудіовізуальних проектів. Український культурний фонд підтримує деякі речі, які часто не підтримують європейські партнери, зокрема висвітлення боротьби за наше існування”, – розповів Дмитро Решетченко, заступник Виконавчого директора УКФ із проєктної роботи.
"Не треба розраховувати на те, що класний фільм сам себе продасть. Дистрибуція фільму – невід’ємна частина кіновиробництва. Феномен фільму "Мої думки тихі" в тому, що його творці займалися створенням промопакетів. Якщо ви хочете досягнути аудиторії, необхідно серйозно ставитись до дистрибуції фільму", – наголосила Надія Парфан, засновниця онлайн платформи TAKFLIX та за сумісництвом кінорежисерка.
Паралельно з професійною секцією тривали покази конкурсних та позаконкурсних програм ОМКФ. Зокрема, глядачі подивилися фільми “Матуся й шльондра”, “Рози. Фільм-кабаре”, “Голоси Чорнобилю” та документальний проєкт “Культура vs війна” з блоку спеціальних показів.
“Проект надзвичайно успішний у світовому контексті: 139 подій відбулось у 36 країнах. Це складає 10% усієї української культурної дипломатії. Запорука успіху – максимальна щирість, абсолютна відвертість на рівні спогадів”, – підсумував продюсер фільму “Культура vs війна” Андрій Різоль.
“Для мене це був дуже важливий досвід. Треба частіше дякувати друзям за те, що, коли вони знімають про тебе, твоє життя, насправді вони допомагають залишитися тобі людиною. Це не так просто, виявляється. Коли проговорюєш важливі події свого життя, а поруч твої друзі, які уважно слухають, відчуваєш, що проходиш певну терапію”, – поділився Ахтем Сеітаблаєв.
Також в цей день в Будинку кіно відбувся воркшоп відомого британського кінорежисера, письменника і композитора Майка Фіґґіса, який цьогоріч є членом журі Національного конкурсу 15-го Одеського міжнародного кінофестивалю. На церемонії відкриття режисер отримав почесну нагороду “Золотий Дюк” за внесок в кінематограф.
Під час заходу гості фестивалю мали унікальну нагоду дізнатися інсайти про кіновиробництво від одного з найтоповіших британських кінодіячів сучасності. Майк Фіґґіс розповість про свою методику зйомок, експерименти в кіно та секрети виробництва фільмів.
"Я настільки люблю кіно, що мене вже не хвилює чи хтось його побачить. Це може звучати дивно, проте я створюю фільми особливо не думаючи про аудиторію, а фокусую свою увагу тільки на естетиці, думаю чи підходить це зображення до іншого та про те як вони виглядають у кадрі. Це можна порівняти з картиною, тим мистецтво, що висить у галереї" , – поділився своїми думками Майк Фіґґіс.
З Національної конкурсної програми були представлені фільми “Сопілка Перуна” Євгена Мазуренка та “Діло Безп'ятого” Валерія Шалиги.
“Коли прийшла ідея цього фільму, у мене виникла думка про те, щоб зняти хлопців (військових) такими якими вони є. Тобто по максимуму, не втручаючись в сам процес, показати як вони живуть. Саме завдяки цьому, вийшло передати це відчуття, наче ви перебуваєте разом з ними. Відчуваєте як це бути артилеристом в посадці. По суті, прожити з ними разом ці декілька днів за одну годину” , – прокоментував Євген Мазуренко, режисер фільму “Сопілка Перуна” .
“Цей фільм дуже надихає, оскільки коли ти бачиш ці кадри, зникає будь-який страх. Натомість приходить віра в абсолютну перемогу. Військові надають нам впевненість у нашому майбутньому та сьогоденні”, – додала продюсерка фільму Ірина Сахалтуєва.
З позаконкурсних секцій на глядачів чекали стрічки “Сини” та “Дівчина зі спицею”, а завершився день прем’єрою фільму-помсти “Конотопська відьма” Андрія Колесника.
Фото з четвертого дня ОМКФ тут:https://drive.google.com/drive/folders/1rlMjGT8h9pRNAkRGdRM3gXHpnhXrMapN?usp=sharing.
15-й Одеський міжнародний кінофестиваль триватиме до 20 липня.
15-й ОМКФ проходить за підтримки Державного агентства України з питань кіно, Програми «Креативна Європа» Європейського Союзу, Українського культурного фонду та Польського Інституту у Києві.
Генеральний партнер - ТАСКОМБАНК
Музичний партнер - Радіо “Сільпо”
Партнер - Mastercard
Офіційний автопартнер - MAZDA
Офіційний партнер - UPHub Національна спілка кінематографістів України - партнер
Водний партнер артезіанська вода Avalon - збалансований склад та чистий джерельний смак
Пивний спонсор фестивалю – Stella Artois від компанії AB InBev Efes Ukraine
Супер смачний партнер "Супер Філео"
Винний партнер - Latinium
Офіційний beauty партнер - L'Oréal Paris
SOLO for Diamonds - діамантовий партнер
Офіційний партнер - Moto
Партнер церемонії Відкриття та Закриття - найбільша мережа салонів краси BACKSTAGE BEAUTY&REFRESH
Генеральний телевізійний партнер ICTV 2
Головний медіапартнер 1+1 media
Інформаційний партнер Київстар ТБ
Медіапартнер MEGOGO
Артмедіапартнер Harper's Bazaar
Інформаційний партнер Marie Claire
Інформаційний діджитал-партнер Jetsetter
Благодійний партнер - БФ “Діти героїв”
Партнер - Інститут Адама Міцкевича “Instytut Adama Mickiewicza”
Офіційні локації кінофестивалю:
Parkovy – це комплекс івент локацій світового рівня у самому центрі Києва
Будинок кіно – фестивальний центр
Кінотеатр “Оскар”