16 липня на учасників індустрійної секції Film Industry Office 15-го ОМКФ очікувала насичена програма. Зокрема, день розпочала дискусія про стан українських кінопідприємств та установ державного сектору і перспективи розвитку.
“Я погоджуюсь з тим, що потрібно зменшити міру втручання держави в кіносферу, але вона не має повністю вийти. Інвестування в культуру демонструє нашу відповідальність перед нею та нашу готовність самостійно розповідати свої історії. Чи ми хочемо, щоб наші західні патрони розповідали їх за нас? Ми можемо знову опинитися в ситуації, коли Україна матиме спокусу продатися тому, хто забезпечить їй протекторат. Це також стосується і кінематографу, тому ми повинні залишатися консолідованою і жорстокою силою в цьому питанні”, – прокоментувала Олена Гончарук, переможниця конкурсу на посаду гендиректора Довженко-Центру.
Продовжилась індустрійна секція обговоренням сучасного ринку кінодистрибуції та серіального виробництва. Також кінофахівці обговорили кіно, як інструмент оборони та спротиву російській пропаганді.
“Одне з важливих питань — це якість українського кінематографа. На жаль, реальність така, що скільки б ми не працювали, росіяни зроблять більше, оскільки їх більше. Вони можуть продукувати та генерувати низькоякісний контент, але його все одно буде дуже багато. Тому питання полягає в тому, наскільки якісний контент виробляють українці та який контент буде цікавий західній аудиторії. Російська пропаганда, хоча й низькоякісна, активно поширюється. Тому потрібно вирішити, чи фокусуватися на кількості, чи на формі контенту. Очевидно, що варто більше зосереджуватися на якості, оскільки ми не зможемо зрівнятися з ними за кількістю”, – підсумував кінорежисер Мачек Хамела.
У п’ятий день ОМКФ глядачі продовжили дивитися фільми конкурсних та позаконкурсних програм фестивалю. Зокрема, були представлені стрічки “Глядєлов” Ксенії Кравцової та “Яса” Сергія Маслобойщикова з Національної конкурсної програми.
“Спочатку ми планували зняти фільм просто про Олександра Глядєлова. Історія мала бути по фотографіях і вона мала закінчитись подіями, що відбувались в Іловайську. Але почалась повномасштабна війна, ми не могли не висвітлити це”, – сказала Ксенія Кравцова, режисерка фільму “Глядєлов”.
“Цей фільм був знятий перед війною. Це по суті історія нашої країни через розмову двох жінок. Фактично, ми зараз знаємо, куди ми прийшли, але вже не дуже пам’ятаємо, як все це починалось… “Яса” — слово монгольского походження, воно має досить багато значень. Але взагалі-то “Яса” – це закон Чінгісхана. І це данина, яку слов’яни платили при татаро-монгольскому нашесті. Є в цьому важлива для нас семантика…”, – зазначив режисер стрічки “Яса” Сергій Маслобойщиков.
У Європейському конкурсі представили іспанську анімацію “Сон султани” Ізабель Ергери, а в позаконкурсних секціях – “Три іскри” Наомі Уман, “Божевільна любов” Жака Ріветта та Zinema Корнія Грицюка. Крім того в цей день пройшли ретроспективні покази українських фільмів “Хайтарма” Ахтема Сеітаблаєва, “Припутні” Аркадія Непиталюка та “Гніздо горлиці” Тараса Ткаченка, а також відбувся спеціальний показ драматичного серіалу "Лікарка за покликанням" від “1+1 Україна”.
Фото з п’ятого дня ОМКФ тут: https://drive.google.com/drive/folders/1U9ai4ctuo_W4_-_Rh5Atd8nkMMC1nVhC?usp=drive_link.
15-й ОМКФ проходить за підтримки Державного агентства України з питань кіно, Програми «Креативна Європа» Європейського Союзу, Українського культурного фонду та Польського Інституту у Києві.
Генеральний партнер - ТАСКОМБАНК
Музичний партнер - Радіо “Сільпо”
Партнер - Mastercard
Офіційний автопартнер - MAZDA
Офіційний партнер - UPHub Національна спілка кінематографістів України - партнер
Водний партнер артезіанська вода Avalon - збалансований склад та чистий джерельний смак
Пивний спонсор фестивалю – Stella Artois від компанії AB InBev Efes Ukraine
Супер смачний партнер "Супер Філео"
Винний партнер - Latinium
Офіційний beauty партнер - L'Oréal Paris
SOLO for Diamonds - діамантовий партнер
Офіційний партнер - Moto
Партнер церемонії Відкриття та Закриття - найбільша мережа салонів краси BACKSTAGE BEAUTY&REFRESH
Генеральний телевізійний партнер ICTV 2
Головний медіапартнер 1+1 media
Інформаційний партнер Київстар ТБ
Медіапартнер MEGOGO
Артмедіапартнер Harper's Bazaar
Інформаційний партнер Marie Claire
Інформаційний діджитал-партнер Jetsetter
Благодійний партнер - БФ “Діти героїв”
Партнер - Інститут Адама Міцкевича “Instytut Adama Mickiewicza”
Офіційні локації кінофестивалю:
Parkovy – це комплекс івент локацій світового рівня у самому центрі Києва
Будинок кіно – фестивальний центр
Кінотеатр “Оскар”