top of page

ОМКФ-2024 — День 7-й: національні прем’єри, іноземні гіти та кіноіндустрійні дискусії

18 липня на Одеському міжнародному кінофестивалі продовжились покази фільмів конкурсних та позаконкурсних програм. Так, глядачі подивились фільм “Сірі бджоли” Дмитра Мойсеєва з Національного конкурсу. 


Я написав сценарій на основі роману Андрія Куркова “Сірі бджоли”. Потім поспілкувався з Віктором (Ждановим), дещо переписав під його характер та особливості – я люблю таке робити. Сам процес зйомок був дуже напружений, оскільки частину фільму ми знімали в Луганській області, бачили багато сіл і місцевостей в жахливому стані. Це було ще й небезпечно, адже під час зйомок лунали вибухи, члени знімальної групи навіть знаходили неподалік снаряди. Але попри все було цікаво працювати над цим фільмом”, – розповів Дмитро Мойсеєв, режисер стрічки “Сірі бджоли”. 


Також в Національній конкурсній програмі показали стрічку “БожеВільні” Дениса Тарасова. 

“Думки про це кіно виникли багато років тому. Вперше я почула від знайомої лікарки історії про те, що робили з людьми в Скліфосовського та інших лікарнях. І найбільш страшна лікарня була Дніпропетровська, в яку боялись попасти всі. Опинившись там, люди розуміли страшну правду і ставали дисидентами. За статистикою – це два мільйони людей, які пройшли через ці тортури, через каральну медицину радянського союзу. І зараз цей жах продовжується в інших країнах… Мільйони людей поклали на вівтар свободи своє життя…”, – сказала продюсерка  фільму “БожеВільні” Валерія Іваненко.

“Дуже хотілося зняти фільм, щоби показати, куди ми більше не хочемо ніколи повертатися. Це перший в світі фільм, який знятий на цю тему”, – додав співпродюсер стрічки Володимир Бульба

В Європейському конкурсі представили документальний фільм “Чорничні мрії” режисерки Елене Мікаберідзе. А в позаконкурсних секціях відбулись покази “Театральної новели "Si Vis Amari, Ama!” Владислава Марисика, музичної драми “Друга премія” Ісакі Лакуести, фільму “Слухай” Ани Роши Де Соузи та феміністичного боді-горрору “Субстанція” Корали Фаржи, який нещодавно шокував Каннський кінофестиваль, а восени вийде в прокат завдяки компанії Adastra Cinema.


Також з нагоди 100-річчя Сергія Параджанова (справжнє ім’я Саркіс Параджанян) в межах 15-го Одеського міжнародного кінофестивалю відбувся спеціальний індустрійний показ документального фільму з використанням лялькової анімації “Сентиментальна подорож до планети Параджанова” режисера Тараса Томенка.  


В секції ретроспективних показів на глядачів чекали фільми “Присмерк” Валентина Васяновича, “Антон і червона химера” Зази Урушадзе та “Шляхетні волоцюги” Олександра Березаня.


В межах індустрійної секції Film Industry Office відбулось декілька панельних дискусій. Зокрема, кінофахівці обговорили сприйняття професії кастинг директора у країнах Східної Європи, серіальне виробництво та вплив штучного інтелекту на кіноіндустрію . А також відбулась презентація Одеської кіностудії. 


“Робота кастинг-директора полягає в тому, щоб знайти акторів, які оживлять сценарій. Це не може бути випадкова людина, яку ми просто знаємо чи любимо. Це має бути той, хто змусить глядача йти за героєм,” — сказав польський кастинг-директор Пьотр Бартушек і додав: “Секрет нашої роботи полягає не в тому, щоб нас любили, а в тому, щоб ми робили те, що любимо.”


“Ця професія, хоча й здається непомітною і простою, може визначати характер розвитку індустрії в цілому. Якщо зрозуміти важливі аспекти, пов’язані з професією, ставлення продюсерів до кастинг-директорів, ставлення акторів, і форми взаємодії між усіма учасниками процесу, то можна глибше поглянути на це і надати поштовху як нашій професії, так і кіноіндустрії,” — розповіла Алла Самойленко.

“Насправді кіноіндустрія використовує штучний інтелект вже понад двадцять років. Візуальні ефекти – це штучний інтелект, Google Translate — це також ШІ. Нашу індустрію, як і всі інші, штормить з цього питання, і це продовжуватиметься, поки всі адаптуються. Але креативність і менеджмент – це наша перевага. Творчість – це про емоції, це про взаємозв’язок і, на жаль, чи скоріше на щастя, ШІ цього не дає. Таке кіно (з використанням ШІ — прим.) буде з’являтися, але його доля буде така ж як доля VR, 3D”, – зазначила Анна Мачух, генеральна директорка ОМКФ. 

Фото з сьомого дня ОМКФ тут (ОНОВЛЮЄТЬСЯ): https://drive.google.com/drive/folders/1fTDC8fXnzKGB4b3GgvvlsW-sItWdCPf-?usp=sharing


15-й ОМКФ проходить за підтримки Державного агентства України з питань кіно, Програми «Креативна Європа» Європейського Союзу, Українського культурного фонду та Польського Інституту у Києві.


Генеральний партнер - ТАСКОМБАНК 

Музичний партнер - Радіо “Сільпо”

Партнер - Mastercard

Офіційний автопартнер - MAZDA

Офіційний партнер - UPHub 

Національна спілка кінематографістів України - партнер

Водний партнер артезіанська вода Avalon - збалансований склад та чистий джерельний смак  

Пивний спонсор фестивалю – Stella Artois від компанії AB InBev Efes Ukraine

Супер смачний партнер "Супер Філео"

Винний партнер - Latinium

Офіційний beauty партнер - L'Oréal Paris

SOLO for Diamonds - діамантовий партнер

Офіційний партнер - Moto

Генеральний телевізійний партнер ICTV 2

Головний медіапартнер 1+1 media

Інформаційний партнер Київстар ТБ

Медіапартнер MEGOGO 

Артмедіапартнер Harper's Bazaar

Інформаційний партнер Marie Claire 

Інформаційний діджитал-партнер Jetsetter 

Благодійний партнер - БФ “Діти героїв”

Партнер - Інститут Адама Міцкевича “Instytut Adama Mickiewicza” 


Офіційні локації кінофестивалю:

Parkovy – це комплекс івент локацій світового рівня у самому центрі Києва 

Будинок кіно – фестивальний центр 

Кінотеатр “Оскар”

bottom of page