
У Києві триває 16-й Одеський міжнародний кінофестиваль. Другий день фестивалю подарував глядачам насичену програму: від ретроспективних показів світових класиків до сучасних конкурсних прем’єр та спеціальних подій.
День розпочався стрічкою «М’ятний коктейль із льодом» / Peppermint Frappé з ретроспективи Карлоса Саури. Після цього у програмі «Фестиваль фестивалів» відбувся показ фільму «На межі» / On the Edge режисерів Ґерена Ван де Ворста та Софі Мюзель, а в секції «Фокус на Польщу» — стрічки «Страх» / Anxiety Славоміра Фабіцького.
У програмі спецпоказів показали стрічку “Позивний «Артист»”, після якої головний герой фільму Олександр Печериця поділився своїми особистими враженнями від процесу роботи над стрічкою: «Цей фільм — наша спільна рефлексія. Він показує трансформацію людської думки, її бажання, її виклики. Ми хотіли це все задокументувати».
Програму Саури продовжив музичний фільм «Фаду» / Fados, а в секції «Сімейні цінності: діти» глядачі побачили «Мій нерозлучник» / My everything Анн-Софі Байї. Важливою подією другого дня стала прем’єра «Довженко. Великий компроміс» Ігоря Іванька у програмі «Гала-прем’єри». Креативний продюсер Володимир Тихий зауважив, що Олександр Довженко був дійсно видатною особистістю свого часу: “Як ставитися до Довженка? Як до геніального митця. Він себе проявив саме так. Але проблема кожного з нас в тому, що людина це ширше, ніж просто поняття «митець»”.
Ретроспектива Віма Вендерса представила одразу три стрічки: «Той самий гравець стріляє знову», «Повернення до Срібного міста» та «Номер 666». Європейський конкурс продовжив день показом фільму «Пол і Полетт приймають ванну» / Paul and Paulette Take a Bath Джетро Массея.
У програмі «Мистецтво травми» глядачі переглянули «Київські солісти» / Kyiv Soloists Тронда Квіґ Андреассена. Кінокритикиня Оксана Волошенюк поділилась своїми експертними думками про стрічку: "Я дивлюсь десятки фільмів, які починаються першим днем війни. Серед них є багато подібних, але саме ця стрічка — один із тих небагатьох фільмів, де відчувається не розшматованість, а зібраність".
Також до програми “Мистецтво травми” увійшов фільм «Сірник в копиці сіна» / Match in a Haystack Джо Гілла. У рамках “Фестивалю українських кінофестивалів” відбувся показ фільму «Королеви радості» / Queens of Joy Ольги Гібелінди. На показі була присутня також продюсерка фільму Іванна Хіцінська, яка зазначила: “Ми хотіли показати те, що всі ми рівні. Ми живемо одними і тими самими бажаннями, діями, переживаннями. Війна у нас одна на всіх. І те, що потрібно любити одне одного, підтримувати. Мені здається, що у фільмі ми зловили якийсь вайб добра".
«Гала-прем’єри» доповнили стрічкою «Пан або пропав» / The Party’s over! Антоні Кордьє, світова прем`єра якого відбулась в рамках двотижневика режисерів Каннського фестивалю: «Цей фільм про класову нерівність, жагу до отримання свого. І я певна, що ця перша стрічка Антоні, в якій він занурився у сатиру, принесе нам задоволення», — зазначила членкиня спілки кінокритиків Інна Гордєєва перед переглядом стрічки.
Завершив кінопрограму другого дня фільм Лесі Дяк «Татова колискова» / Dad’s Lullaby, що увійшов до Національного документального конкурсу.
Окрім кінопоказів, фестивальний день містив освітні й творчі події. Відбувся майстер-клас «Медіатека Суспільного: Найбільший медіаархів України: що, кому, для чого, як?». У ході пізнавальної дискусії виступила керівниця медіатеки Таїсія Турчин: «В архіві Суспільного є відеоматеріали українського телебачення від 50-х років і до сьогодні. Говорячи про українське телебачення, ми маємо на увазі також і телерадіостудії. Якщо говорити про фонотеку українського радіо, то найстаріші записи які там містяться, датуються 20-ми роками, тому що в Харкові саме тоді було засноване українське радіо».
Фото з другого дня ОМКФ:
https://drive.google.com/drive/folders/1-H__Xb6agiflaR1SqoqTdpUzfAkcpTzI
16-й Одеський міжнародний кінофестиваль відбувається за підтримки
Державного агентства України з питань кіно
Європейського Союзу та Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні
Інституту Адама Міцкевича «Instytut Adama Mickiewicza»
Польського Інституту у Києві
German Films
У партнерстві із Goethe-Institut в Україні
Офіційний спонсор – ARARAT
Офіційний автомобільний партнер – BMW Україна
Генеральний партнер Film Industry Office – UPHub
Офіційний ювелірний партнер – Carrera Y Carrera
Генеральний технологічний партнер – Hisense
Офіційний банк-партнер – Південний
Офіційний beauty-партнер – L'Oréal Paris
Водний партнер – «ТМ Моршинська»
Офіційний партнер церемоній ОМКФ – міжнародна мережа б'юті-просторів G×Bar
Партнер вечірніх суконь – Rent A Brand
Партнер Film Industry Office – Cinema Sound UA Production
Генеральний медіапартнер – 1+1 media
Генеральний інформаційний партнер – Starlight Media
Медіапартнер – телеканал ICTV2
Медіапартнер – телеканал 1+1 Україна
Медіапартнер – MEGOGO
Інформаційний партнер – Київстар ТБ
PR партнер – NAME PR
Fashion медіапартнер – ELLE
Благодійний партнер – БФ «Діти Героїв»
Партнер – TA Ventures
Партнер – ICLUB
Офіційні локації кінофестивалю
Parkovy – це комплекс івент локацій світового рівня у самому центрі Києва
Кінотеатр «Жовтень»
Кінотеатр «Оскар»
Будинок Архітектора