top of page

П`ятий день 16-го ОМКФ: конкурсні покази, "Одеський акцент" та гучні прем`єри

П’ятий день 16-го Одеського міжнародного кінофестивалю розпочався показом фільму «Сицилійські листи» / Sicilian Letters режисерів Фабіо Ґрассадонії та Антоніо П’яцца з програми «Фестиваль фестивалів». У межах програми «Фокус на Польщу» було представлено стрічку «Ліс» / The Forest режисерки Лідії Дуди. Європейську конкурсну програму цього дня доповнив фільм «Чорна діра» / The Black Hole від Моніки Сімец.


Також відбулася прем’єра програми «Сімейні цінності: життя», де глядачі побачили фільм «8» режисера Хуліо Медема. У ретроспективі Віма Вендерса цього разу була представлена стрічка «Хибний крок» / Wrong Move, а в ретроспективі Карлоса Саури — фільм «Вигодуй крука» / Raise Ravens.


Окремим блоком фестивального дня стала програма «Одеський акцент», у якій було показано українські стрічки. Зокрема, фільм «Галерея Норма» / Gallery Norma Ігоря Гусєва, який зізнався: «Робота тривала 17 років, і перше відео я почав знімати ще у 2008 році. Вже тоді я знав, що ці кадри стануть частиною майбутнього фільму».


«Одеський акцент» відкрив для глядачів й інші роботи: «Не хочу, щоб про мене розповідали інші» / I Don’t Want Others to Talk About Me Дмитра Томашпольського та «Домісіль» / Domicile Сергія Рахманіна.


Програму «Гала-прем’єри» п’ятого дня представляв серіал «Митець» / The Artist режисерів Олексія Тараненка та Дениса Тарасова — інтригуюча шпигунська історія, детектив, який розкриває глибокі шари сучасних проблем. Також відбулась презентація стрічки «Українка» / The EUkrainian Віктора Норденсьєльда. «Я приїхав в Україну 30 років тому. Тоді я був студентом і навчався на журналіста. Оскільки я займався фільмами для політиків, вибір теми для майбутньої стрічки був очевидним. Коли ми знімали фільм, в першу чергу думали про українців. Але також ми хотіли створити кіно для міжнародної аудиторії, щоб глядачі за кордоном краще зрозуміли українців, нашу ментальність, більше дізналися про Україну та про процес інтеграції до Європейського Союзу», — розповів Віктор Норденсьлєд.


Європейську конкурсну програму продовжила стрічка «Вічник» / The Eternity Man режисера Івана Ніколайчука. Продюсерка роботи Ірина Асонова наголосила: «Ми повинні цінувати те, що маємо, і більше усвідомлювати наше щастя в цю мить. Це кіно не про героя, а про відчуття глядача, про те, що ви можете взяти для себе з цієї історії». 


Далі фестивальна публіка побачила фільм «Ескорт» / Escort режисера Лукаса Ноли з програми «Фестиваль фестивалів». Завершили день одразу дві прем’єри: «47-й» / El 47 режисера Марселя Баррени з програми «Найкраще з Європи» та документальна стрічка «Дівія» / Divia з Національної документальної конкурсної програми. Дмитро Гришко, режисер фільму, зазначив: «Ми почали розробляти ідею фільму ще на початку повномасштабного вторгнення. Ці кадри вдалося відзняти лише завдяки тому, що сили оборони та Збройні сили України деокупували частину територій, що дозволило нам побачити й зафіксувати пошкодження природи».


Окрім кінопоказів, шостий день фестивалю продовжила секція Film Industry Office, присвячена розвитку українських кінопроєктів та телевізійного контенту. У рамках програми обговорювали державну підтримку кінематографії, виробництво серіалів у добу змін та створення контенту для платформ.


Програму відкрила презентація «Реформація та осучаснення Закону про державну підтримку кінематографії в Україні», модерована Генеральною директоркою ОМКФ Анною Мачух. Голова Державного агентства України з питань кіно Андрій Осіпов наголосив: «В мене є мрія: щоб Держкіно було ближче до кіно, ніж до державного апарату. Ми зацікавлені в тому, щоб продюсери створювали фільми, режисери знімали, оператори працювали, художники — весь склад знімальної групи творив, і в цьому процесі має бути державна підтримка, а не державне керівництво».


Консультант комітету ВРУ з питань гуманітарної та інформаційної політики Олександр Максимчук підкреслив: «Ми маємо забезпечити індустрію для того, щоб вона працювала не дивлячись ні на що. Дух нашого законопроекту — підтримка освіти, освітніх заходів та студентських дипломних робіт. Нам потрібне молоде покоління кінематографістів, талановите й готове проявити себе. Те, що для держави невелика сума, для студента може бути вирішальною для його роботи».


Керівниця і продюсерка продюсерської компанії UPHub Ольга Пантелеймонова додала: «Основна мета державної підтримки, зокрема комерційних проєктів, — це вливання крові у індустрію. Особливо у такий період. Я переживаю за відбудову культурних центрів, кінотеатрів, і лише так індустрія зможе розвиватися. Комерційне кіно у майбутньому має стати незалежним від державної підтримки — саме до цього ми прагнемо».


Після короткої перерви відбулася дискусія «Український серіал у добу змін: герої, жанри, пошук нової щирості» під модерацією креативної продюсерки Starlight Production Оксани Калитюк. Продюсерка FILM UA Анна Єлісєєва зазначила: «Український контент наразі — це пошук компромісу: як бути чесними щодо того, що ми живемо, що серед нас ветерани, люди з травмами та втратами, але при цьому давати глядачам відчуття тепла й затишку. Це баланс між драмою і комедією, пошук компромісу самих із собою».


Шоуранер, креативний продюсер ICTV Дмитро Хрипун додав: «Наш глядач реаліст і не хоче вигаданих історій про вигаданих людей. Події, що відбуваються з 2022 року, — це нова реальність. Історії не про війну, а про те, що війна нікуди не зникла — вона з нами».


Продюсерка UPHub Вікторія Бурдукова підкреслила: «Щоб показувати певні події, треба мати “історичну глибину”. Подія має завершитися, і тоді можна відбудувати діалог із глядачем, донести думку, залишаючись чесним і не травмуючи чужих почуттів».


Креативний продюсер ТЕТ Роман Лукін розповів про практичні аспекти виробництва: «Маржинальний кейс — наша біль. Ми постійно його враховуємо. Потрібні серіали з актуалізованим сетапом. Вночі під час обстрілів я дивився "Друзів": коли чуєш, як гуде ракета, хочеться відчуття безпеки. Серіали, що неактуалізовані війною, допомагають зібратися та згуртуватися».


Завершився індустрійний день дискусією про виробництво власного контенту для платформ в Україні. Модерувала дискусію Марина Каплун, Head of Content Київстар ТБ. Спікерами стали Анна Гончар, продюсерка «Тиха Нава», керівниця інвестиційних і партнерських проєктів Телевізійного бізнесу 1+1 media; Наталія Панченко, керівниця відділу закупівлі та стратегії розвитку контенту Київстар ТБ; Валерія Толочина, директорка з маркетингу компанії MEGOGO; Юрій Поворозник, головний редактор контенту та генеральний продюсер онлайн-кінотеатру SWEET.TV


16-й Одеський міжнародний кінофестиваль відбувається за підтримки 


Державного агентства України з питань кіно 

Європейського Союзу та Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні

Інституту Адама Міцкевича «Instytut Adama Mickiewicza» 

Польського Інституту у Києві

German Films 

У партнерстві із Goethe-Institut в Україні

Офіційний спонсор – ARARAT 

Офіційний автомобільний партнер – BMW Україна 

Генеральний партнер Film Industry Office – UPHub

Офіційний ювелірний партнер – Carrera Y Carrera

Генеральний технологічний партнер – Hisense 

Офіційний банк-партнер – Південний

Офіційний beauty-партнер – L'Oréal Paris 

Водний партнер – «ТМ Моршинська»

Офіційний партнер церемоній ОМКФ – міжнародна мережа б'юті-просторів G×Bar

Партнер вечірніх суконь – Rent A Brand

Партнер Film Industry Office – Cinema Sound UA Production

Генеральний медіапартнер – 1+1 media

Генеральний інформаційний партнер – Starlight Media 

Медіапартнер – телеканал ICTV2

Медіапартнер – телеканал 1+1 Україна 

Медіапартнер – MEGOGO

Інформаційний партнер – Київстар ТБ

PR партнер – NAME PR 

Fashion медіапартнер – ELLE

Благодійний партнер – БФ «Діти Героїв»

Партнер – TA Ventures

Партнер – ICLUB

Офіційні локації кінофестивалю 

Parkovy – це комплекс івент локацій світового рівня у самому центрі Києва

Кінотеатр «Жовтень»

Кінотеатр «Оскар»

Будинок Архітектора


Партнери Одеського міжнародного кінофестивалю

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

БЦ "Олімпійський", вулиця Велика Васильківська, 72, поверх 7, Київ, Україна, 03150

©2023 від Odesa International Film Festival. Made in Ukraine 🇺🇦

bottom of page