top of page

Сьомий день ОМКФ 2025: європейські прем’єри та ретроспектива класиків

30 вересня у Києві пройшов сьомий день 16-го Одеського міжнародного кінофестивалю. Насичена програма включала покази улюблених фільмів із міжнародних секцій, презентацію конкурсних стрічок та зустрічі з кінопрофесіоналами. 


День розпочався показом фільму «Власність» / The Property режисерки Дани Модан у межах секції «Фокус на Польщу». Програму «Фестиваль фестивалів» цього дня представила стрічка «Натхненник» / The Mastermind від Келлі Райхардт. У ретроспективі Віма Вендерса глядачі переглянули фільм «Стан речей» / The State of Things.


В Європейській конкурсній програмі відбулися покази двох стрічок: «Зірки бажань» / Wishing on a Star режисера Петера Керекеша та «Це не мій фільм» / It’s Not My Film режисерки Марії Збонскої. Як зазначив Алік Шпилюк, саме друга робота вже встигла отримати високу оцінку на міжнародній арені: «Авторка фільму — дебютантка Марія Збонска. За цю роботу вона минулого року на всепольському фестивалі в Гдині здобула приз “Золотий пазур” імені Анджея Жулавського як авторка найбільш оригінального та незвичного фільму. А вже цього року на врученні польської національної нагороди “Золоті орли” вона отримала одразу дві відзнаки: як найкраща режисерка в Польщі та як відкриття року», — наголосив він. 

Також у рамках ретроспективи Карлоса Саури було показано культову роботу «Ай, Кармела!» / Oh, Carmela!.


Сьомий день відзначився і відкриттям нової програми «Людська комедія». Першим фільмом у її рамках стала стрічка «Хто є хто?» / Who is Who? режисера Мартіна Куерво. У програмі «Сімейні цінності: діти» глядачі подивилися фільм «Інструкції не додаються» / Babies Don’t Come with Instructions Марини Сересескі. 


А серед «Гала-прем’єр» цього дня було презентовано картину «Друге дихання» / Second Wind Марії Кондакової. Стрічка стала особливою подією програми, адже її шлях до глядача був нетиповим. «Цей фільм народжений із любов’ю та натхненням. Його створення стало викликом для команди в емоційному, фізичному та творчому плані. Продюсер фільму Геннадій Газін пішов на незвичний крок — він наполіг, щоб ми пропустили звичайний міжнародний фестивальний шлях і показали стрічку глядачам якомога швидше, буквально через тиждень після завершення роботи», — поділилася Марія Кондакова.


У межах секції «Німецький акцент» фестиваль представив фільм «Ріфеншталь» / Riefenstahl режисера Андреса Фаєля. Для українських глядачів це ще й особливе повернення: у 2017 році на восьмій едиції ОМКФ його стрічка брала участь в Європейському конкурсі, а тепер робота режисера знову прозвучала на фестивалі, вже в іншій програмі. Світова прем’єра «Ріфеншталь» відбулася минулого року на Венеційському кінофестивалі, а в Німеччині фільм викликав широкий резонанс. «Фільм вже йшов на екранах Німеччини і викликав неабиякий інтерес. Я думаю, багатьом знайоме ім’я Ленні Ріфеншталь. Деякі знавці кажуть, що без її новаторських ідей Гітлер не був би показаний настільки, наскільки він був показаний. У ті роки жінкам взагалі не було властиво працювати в режисурі. Перед тим, як стати режисеркою, Ріфеншталь була акторкою у доволі складних фізично фільмах, які знімали, наприклад, у горах Гренландії. Але саме завдяки таким ролям вона й здобула свою популярність», — зазначив директор Гете Інституту Фабіан Мюльталер.


Завершив день показ у Національній документальній конкурсній програмі — «Гра на перехоплення» / The Interception Game режисера Володимира Мули. «Вийшло дуже непросте кіно, бо спочатку ми задумували цей фільм як спортивну документалку, а насправді він вийшов зовсім іншою роботою. Зараз я б назвав його спортивно-соціальною документальною роботою», — прокоментував режисер.


Окрім кінопоказів, сьомий день був насичений і творчими подіями. Глядачі та учасники фестивалю відвідали два майстер-класи: тренінг «Голос на мільйон» від акторки Наталки Денисенко та публічну дискусію «Відстань до Незалежності: реальна історія в кіно», що стала нагодою обговорити взаємозв’язок мистецтва та документальної правди.

«Голос — це робочий інструмент абсолютно кожної людини, незалежно від професії: режисер, чи продюсер, чи навіть працівник на касі в супермаркеті. Акторська ж майстерність — це вміння володіти своїм голосом, тілом і психофізичним станом», — наголосила Наталка Денисенко.


16-й Одеський міжнародний кінофестиваль відбувається за підтримки 

Державного агентства України з питань кіно 

Європейського Союзу та Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні

Інституту Адама Міцкевича «Instytut Adama Mickiewicza» 

Польського Інституту у Києві

German Films 

У партнерстві із Goethe-Institut в Україні

Офіційний спонсор – ARARAT 

Офіційний автомобільний партнер – BMW Україна 

Генеральний партнер Film Industry Office – UPHub

Офіційний ювелірний партнер – Carrera Y Carrera

Генеральний технологічний партнер – Hisense 

Офіційний банк-партнер – Південний

Офіційний beauty-партнер – L'Oréal Paris 

Водний партнер – «ТМ Моршинська»

Офіційний партнер церемоній ОМКФ – міжнародна мережа б'юті-просторів G×Bar

Партнер вечірніх суконь – Rent A Brand

Партнер Film Industry Office – Cinema Sound UA Production

Генеральний медіапартнер – 1+1 media

Генеральний інформаційний партнер – Starlight Media 

Медіапартнер – телеканал ICTV2

Медіапартнер – телеканал 1+1 Україна 

Медіапартнер – MEGOGO

Інформаційний партнер – Київстар ТБ

PR партнер – NAME PR 

Fashion медіапартнер – ELLE

Благодійний партнер – БФ «Діти Героїв»

Партнер – TA Ventures

Партнер – ICLUB


Офіційні локації кінофестивалю 

Parkovy – це комплекс івент локацій світового рівня у самому центрі Києва

Кінотеатр «Жовтень»

Кінотеатр «Оскар»

Будинок Архітектора


Партнери Одеського міжнародного кінофестивалю

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

БЦ "Олімпійський", вулиця Велика Васильківська, 72, поверх 7, Київ, Україна, 03150

©2023 від Odesa International Film Festival. Made in Ukraine 🇺🇦

bottom of page