
29 вересня 16-й Одеський міжнародний кінофестиваль продовжив дарувати глядачам яскраві кінематографічні враження та важливі індустрійні події. Цього дня програма об’єднала ретроспективні покази, конкурсні стрічки та спеціальні прем’єри, а також професійну розмову про кіновиробництво в умовах війни.
Розпочався день із ретроспективи Карлоса Саури, у межах якої було показано стрічку «Швидше, швидше» / Faster, Faster. Далі відбулася прем’єра фільму «Рік у житті країни» / A Year in the Life of a Country режисера Томаша Вольського, що увійшов до програми «Фокус на Польщу». У межах програми «Найкраще з Європи» глядачі побачили стрічку «Селище поблизу раю» / The Village Next to Paradise режисера Мо Хараве.
Секція «Сімейні цінності» цього дня була представлена одразу кількома роботами. У програмі «Діти» відбулася прем’єра фільму «Левиця» / Lioness Лійни Трішкіної-Вангатало. А програму «Життя» склали три різні за жанром і настроєм картини: «Літо в грудні» / Family Affairs Кароліни Африки, «Вони стануть попелом» / They Will Be Dust Карлоса Маркеса-Марсета та «Скажи їй, що я люблю її» / Tell Her I Love Her Романи Борінже.
Ретроспектива Віма Вендерса продовжилася показом стрічки «З плином часу» / Kings of the Road. Європейська конкурсна програма цього дня включала одразу дві роботи: «Вітріваль / Vitrival – The Most Beautiful Village in the World» режисерів Ноеля Бастена та Батіста Боґерта і «Насолоди земного саду» / The Delight of the Garden Фернандо Коломо.
У програмі «Фестиваль українських кінофестивалів» було показано стрічку «Бартка» / Axe режисера Володимира Бакума. Для нього ця прем’єра на ОМКФ мала глибокий символізм: «У мене з кінофестивалем своя історія відносин. Я вступив до КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого у 2015 році і вже з 2016-го почав подавати студентські роботи на фестиваль. Дуже мріяв приїхати й показати, який я крутий. Але мене не брали протягом усього навчання. Потім почався ковід, а згодом фестиваль скасував покази короткого метру. І цей гештальт у мене залишався до цього часу. Сьогодні він нарешті закривається. Дякую!», — зізнався режисер.
Продюсер стрічки Артем Голубєв наголосив, що робота над «Барткою» була непростою, але максимально чесною до авторського задуму: «Бюджету було достатньо, щоб ми 35 знімальних днів з проміжками шість разів відфільмували в Карпатах. Як продюсеру для мене важливо було зробити все, щоб задум режисера було реалізовано саме так, як він хотів. І, мені здається, разом із командою ми цього досягли. У режисера була повна авторська свобода, і фільм точно вартий того, щоб його подивилися».
У секції «Гала-прем’єри» відбулася презентація фільму «Мій магічний світ» / My Magical World режисера Ельвіна Адиґозела. Завершив день показ роботи «Обережно: діти!» / Attention: Children Світлани Рудюк з Національної документальної конкурсної програми. Стрічка розповідає історії дітей, які пережили війну, й показує, як травматичний досвід відбивається на їхньому житті.
«Для мене було важливо, щоб процес зйомок став для дітей своєрідною кінотерапією, щоб через розмови та згадування вони могли позбутися хоча б частини страхів і болю. І вони не лише розповіли свої історії, а й пустили нас у свої серця, у найкрихкіші спогади. Це дуже цінно. Це про довіру, яку вийшло побудувати. Це про відчуття безпеки, яке вдалося створити на майданчику. І для нас дуже важливо, щоб першим фільм «Обережно: діти» побачила українська аудиторія, щоб саме наші люди почули і відчули ці історії. Вірю, що це кіно буде зрозумілим кожному з нас», — зізналась режисерка.
Окрім кінопоказів, важливою подією дня став майстер-клас «Як успішно знімати ігрове кіно в умовах війни» — зустріч із Анною Яценко, яка поділилася своїм досвідом роботи та викликами сучасного кіновиробництва. «Мені хотілося, щоб у вас залишилося відчуття: успішне фестивальне кіно може зняти кожен. Для цього важливо не чекати великого продюсера, а самому готувати проєкт — мати сценарій, трітмент, брати участь у сценарних лабораторіях. І найголовніше — говорити про свою історію, знайомитися з людьми, домовлятися, адже фестивальний шлях тримається на нетворкінгу. У війні ми працюємо так само, як і без війни: шукаємо нові рішення, переносимо зйомки, але завжди залишаємо головне — нашу ідентичність та автентичність», — наголосила продюсерка.
16-й Одеський міжнародний кінофестиваль відбувається за підтримки
Державного агентства України з питань кіно
Європейського Союзу та Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні
Інституту Адама Міцкевича «Instytut Adama Mickiewicza»
Польського Інституту у Києві
German Films
У партнерстві із Goethe-Institut в Україні
Офіційний спонсор – ARARAT
Офіційний автомобільний партнер – BMW Україна
Генеральний партнер Film Industry Office – UPHub
Офіційний ювелірний партнер – Carrera Y Carrera
Генеральний технологічний партнер – Hisense
Офіційний банк-партнер – Південний
Офіційний beauty-партнер – L'Oréal Paris
Водний партнер – «ТМ Моршинська»
Офіційний партнер церемоній ОМКФ – міжнародна мережа б'юті-просторів G×Bar
Партнер вечірніх суконь – Rent A Brand
Партнер Film Industry Office – Cinema Sound UA Production
Генеральний медіапартнер – 1+1 media
Генеральний інформаційний партнер – Starlight Media
Медіапартнер – телеканал ICTV2
Медіапартнер – телеканал 1+1 Україна
Медіапартнер – MEGOGO
Інформаційний партнер – Київстар ТБ
PR партнер – NAME PR
Fashion медіапартнер – ELLE
Благодійний партнер – БФ «Діти Героїв»
Партнер – TA Ventures
Партнер – ICLUB
Офіційні локації кінофестивалю
Parkovy – це комплекс івент локацій світового рівня у самому центрі Києва
Кінотеатр «Жовтень»
Кінотеатр «Оскар»
Будинок Архітектора
-ai%20(1).png)