top of page

Шостий день ОМКФ у Києві: експерти обговорюють сучасне та майбутнє українського кіновиробництва

29 вересня 16-й Одеський міжнародний кінофестиваль продовжив дарувати глядачам яскраві кінематографічні враження та важливі індустрійні події. Цього дня програма об’єднала ретроспективні покази, конкурсні стрічки та спеціальні прем’єри, а також професійну розмову про кіновиробництво в умовах війни.


Розпочався день із ретроспективи Карлоса Саури, у межах якої було показано стрічку «Швидше, швидше» / Faster, Faster. Далі відбулася прем’єра фільму «Рік у житті країни» / A Year in the Life of a Country режисера Томаша Вольського, що увійшов до програми «Фокус на Польщу». У межах програми «Найкраще з Європи» глядачі побачили стрічку «Селище поблизу раю» / The Village Next to Paradise режисера Мо Хараве.


Секція «Сімейні цінності» цього дня була представлена одразу кількома роботами. У програмі «Діти» відбулася прем’єра фільму «Левиця» / Lioness Лійни Трішкіної-Вангатало. А програму «Життя» склали три різні за жанром і настроєм картини: «Літо в грудні» / Family Affairs Кароліни Африки, «Вони стануть попелом» / They Will Be Dust Карлоса Маркеса-Марсета та «Скажи їй, що я люблю її» / Tell Her I Love Her Романи Борінже.


Ретроспектива Віма Вендерса продовжилася показом стрічки «З плином часу» / Kings of the Road. Європейська конкурсна програма цього дня включала одразу дві роботи: «Вітріваль / Vitrival – The Most Beautiful Village in the World» режисерів Ноеля Бастена та Батіста Боґерта і «Насолоди земного саду» / The Delight of the Garden Фернандо Коломо.


У програмі «Фестиваль українських кінофестивалів» було показано стрічку «Бартка» / Axe режисера Володимира Бакума. Для нього ця прем’єра на ОМКФ мала глибокий символізм: «У мене з кінофестивалем своя історія відносин. Я вступив до КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого у 2015 році і вже з 2016-го почав подавати студентські роботи на фестиваль. Дуже мріяв приїхати й показати, який я крутий. Але мене не брали протягом усього навчання. Потім почався ковід, а згодом фестиваль скасував покази короткого метру. І цей гештальт у мене залишався до цього часу. Сьогодні він нарешті закривається. Дякую!», — зізнався режисер.

Продюсер стрічки Артем Голубєв наголосив, що робота над «Барткою» була непростою, але максимально чесною до авторського задуму: «Бюджету було достатньо, щоб ми 35 знімальних днів з проміжками шість разів відфільмували в Карпатах. Як продюсеру для мене важливо було зробити все, щоб задум режисера було реалізовано саме так, як він хотів. І, мені здається, разом із командою ми цього досягли. У режисера була повна авторська свобода, і фільм точно вартий того, щоб його подивилися».


У секції «Гала-прем’єри» відбулася презентація фільму «Мій магічний світ» / My Magical World режисера Ельвіна Адиґозела. Завершив день показ роботи «Обережно: діти!» / Attention: Children Світлани Рудюк з Національної документальної конкурсної програми. Стрічка розповідає історії дітей, які пережили війну, й показує, як травматичний досвід відбивається на їхньому житті.


«Для мене було важливо, щоб процес зйомок став для дітей своєрідною кінотерапією, щоб через розмови та згадування вони могли позбутися хоча б частини страхів і болю. І вони не лише розповіли свої історії, а й пустили нас у свої серця, у найкрихкіші спогади. Це дуже цінно. Це про довіру, яку вийшло побудувати. Це про відчуття безпеки, яке вдалося створити на майданчику. І для нас дуже важливо, щоб першим фільм «Обережно: діти» побачила українська аудиторія, щоб саме наші люди почули і відчули ці історії. Вірю, що це кіно буде зрозумілим кожному з нас», — зізналась режисерка.


Окрім кінопоказів, важливою подією дня став майстер-клас «Як успішно знімати ігрове кіно в умовах війни» — зустріч із Анною Яценко, яка поділилася своїм досвідом роботи та викликами сучасного кіновиробництва. «Мені хотілося, щоб у вас залишилося відчуття: успішне фестивальне кіно може зняти кожен. Для цього важливо не чекати великого продюсера, а самому готувати проєкт — мати сценарій, трітмент, брати участь у сценарних лабораторіях. І найголовніше — говорити про свою історію, знайомитися з людьми, домовлятися, адже фестивальний шлях тримається на нетворкінгу. У війні ми працюємо так само, як і без війни: шукаємо нові рішення, переносимо зйомки, але завжди залишаємо головне — нашу ідентичність та автентичність», — наголосила продюсерка.


16-й Одеський міжнародний кінофестиваль відбувається за підтримки 

Державного агентства України з питань кіно 

Європейського Союзу та Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні

Інституту Адама Міцкевича «Instytut Adama Mickiewicza» 

Польського Інституту у Києві

German Films 

У партнерстві із Goethe-Institut в Україні

Офіційний спонсор – ARARAT 

Офіційний автомобільний партнер – BMW Україна 

Генеральний партнер Film Industry Office – UPHub

Офіційний ювелірний партнер – Carrera Y Carrera

Генеральний технологічний партнер – Hisense 

Офіційний банк-партнер – Південний

Офіційний beauty-партнер – L'Oréal Paris 

Водний партнер – «ТМ Моршинська»

Офіційний партнер церемоній ОМКФ – міжнародна мережа б'юті-просторів G×Bar

Партнер вечірніх суконь – Rent A Brand

Партнер Film Industry Office – Cinema Sound UA Production

Генеральний медіапартнер – 1+1 media

Генеральний інформаційний партнер – Starlight Media 

Медіапартнер – телеканал ICTV2

Медіапартнер – телеканал 1+1 Україна 

Медіапартнер – MEGOGO

Інформаційний партнер – Київстар ТБ

PR партнер – NAME PR 

Fashion медіапартнер – ELLE

Благодійний партнер – БФ «Діти Героїв»

Партнер – TA Ventures

Партнер – ICLUB


Офіційні локації кінофестивалю 

Parkovy – це комплекс івент локацій світового рівня у самому центрі Києва

Кінотеатр «Жовтень»

Кінотеатр «Оскар»

Будинок Архітектора


Партнери Одеського міжнародного кінофестивалю

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

БЦ "Олімпійський", вулиця Велика Васильківська, 72, поверх 7, Київ, Україна, 03150

©2023 від Odesa International Film Festival. Made in Ukraine 🇺🇦

bottom of page