top of page

9-й день Одеського міжнародного кінофестивалю: кінопокази, майстер-класи та презентації нових проєктів

ФОТО (оновлюється)


Дев’ятий день 16-го Одеського міжнародного кінофестивалю подарував глядачам насичену програму, у якій поєдналися ретроспективні покази, європейські прем’єри та українські документальні стрічки. 


День розпочався із ретроспективи всесвітньо відомого режисера Віма Вендерса, у рамках якої було представлено його стрічку «Лісабонська історія» / Lisbon Story.

У програмі «Німецький акцент» глядачі побачили два фільми: «Ми всі стікаємо червоною кров’ю» / We All Bleed Red режисерки Жозефіни Лінкс та «Без милосердя» / No Mercy від Ізи Віллінґер.


Європейська конкурсна програма цього дня презентувала одразу дві роботи: «Мамина дитина» / Mother’s Baby режисерки Йоганни Модер та «Ти – космос» / U Are the Universe українського режисера Павла Острікова. 

Режисер Павло Остріков про свій фільм «Ти – космос»: «Це кіно створено для вас. Це історія, якою хочеться поділитися, історія останнього кохання у Всесвіті. І якщо ви відчуваєте себе самотніми, знайте, що десь є ваша половинка, яка чекає на вас. Просто потрібно зробити перший крок». Продюсерка Анна Яценко додала: «Хочу попросити вас сьогодні видихнути і дозволити собі просто відчути цей фільм. Ми робили його для вас з любов’ю та добротою і хотіли, щоб ви сьогодні посміялися, а ще й поплакали».

В рамках секції «Людська комедія» відбувся показ фільму «Людина, яка бачила ведмедя, який бачив людину» / The Man Who Saw the Bear режисера П’єра Рішара.

У програмі «Гала-прем’єри» глядачі побачили одну з найбільш очікуваних фестивальних подій — показ фільму «Діти у вогні» / Children in Fire режисера Євгена Афінеєвського.

Секція «Сімейні цінності: діти» представила чуттєву стрічку «Про Луїса» / About Luis режисерки Лючії К’ярли.


Національну документальну конкурсну програму цього дня доповнила робота «Простий Солдат» / A Simple Soldier режисерів Артема Рижикова та Хуана Каміло Круса. Командир Артема Рижикова, режисера фільму прокоментував: «Артем — звичайний хлопець, який, як і більшість із нас, пройшов перші дні війни. За ці роки він зняв дуже багато матеріалу, тож це не останній його фільм. У цій стрічці він виступає і режисером, і героєм, і продюсером, і оператором».


Фінальним акордом дев’ятого дня став показ стрічки «Пере-Творення» / Re-Creation режисерів Джима Шерідана та Девіда Меррімана з програми «Фестиваль фестивалів».

Окрім кінопоказів, день відзначився й насиченою професійною програмою. Учасники мали нагоду відвідати одразу три майстер-класи. Джошуа Земан провів практичний воркшоп «Створення наративного документального фільму». «Я беру документальні зйомки і роблю їх максимально схожими на художнє кіно», — зазначив Джошуа. Він наголосив на структурі, яка є ключовою для наративу: «Все починається зі структури — три акти, зав’язка, точка незворотності, кульмінація».

При цьому Земан попередив про складність третього акту: «У документалістиці найбільша проблема — гарний початок є у всіх, але немає третього акту. Третій акт — це дар богів кінематографу. Ви не можете його контролювати, лише сподіватися, що історія сама його подарує».

Він також поділився принципами своєї естетики та підходу до драматургії: «Моя естетика — створити документальний фільм із саспенсом», «У кіновиробництві не існує абсолютної правди. Є лише правда історії, якій ти служиш», «Документальне кіно — це не тільки про факти. Це про те, як ти будуєш драматургію, щоб глядач забув, що дивиться документалку».

Земан додав важливу пораду для режисерів документалістики: «Завжди пам’ятайте: ви не лише режисер, ви ще й історик. Ви вирішуєте, які частини правди показати, а які притримати для ефекту».


Інша сесія була присвячена темі «Як розповідати історії світу: мистецтво документальної зйомки за кордоном». Литовський режисер Артурас Євдокімовас поділився власним досвідом роботи в різних культурах та над міжнародними проєктами: «Я знімав у дуже різних і дивних місцях та культурах. І для мене завжди найбільшим викликом було знайти вхід до цієї спільноти». Він підкреслив, що ключовим у роботі є глибоке занурення в життя героїв: «Ми ніколи не спішимо зі зйомками. Ми проводимо час, ми п’ємо, їмо, спимо з цими людьми для того, щоб дізнатися про них більше».

При цьому режисер наголосив на важливості розуміння аудиторії: «Звісно, коли ви робите кіно, важливо виявляти різні аудиторії, які його будуть дивитися. Це і фестивальна аудиторія, і звичайна аудиторія, та що біля телевізорів, і місцеві, про яких це кіно. І я вважаю, що найважливіше — бути прийнятим місцевими, щоб вони подивилися цей фільм і сказали, що це правда, там немає брехні».


Завершив блок майстер-клас «Мистецтво пітчингу: секрети успішної презентації фільм-проєкту», де учасники дізналися тонкощі ефективної презентації своїх проєктів. Литовська продюсерка Рінгайле Лещинскене поділилася власним підходом до комунікації з аудиторією: «Я намагаюся бути природною, грати з аудиторією. Тобто граю всі ролі, в яких я перебуваю: мами, продюсерки, — тому можу назвати себе абсолютно по-різному, щоб представитися». Вона також наголосила на важливості віри в проєкт: «Робота продюсера полягає в тому, щоб підтримувати ще з самого початку, не брати на себе роль режисера та не розповідати саму історію, але вірити з самого початку в неї».

Продюсерка Івана Хіцинська звернула увагу на психологічний аспект презентації: «Коли ви починаєте свій пітчинг із жартів, тоді люди відкриваються. І, звичайно, важливо вловити настрій аудиторії».


Дев’ятий день фестивалю продовжив роботу секції Film Industry Office. Саме тут кінематографісти презентують нові ідеї, шукають партнерів для копродукції та вибудовують подальший шлях своїх стрічок від задуму до глядача. В цей день відбувалася масштабна презентація повнометражних ігрових, документальних та анімаційних фільмів на стадіях девелопменту (Development) та Work in Progress.




16-й Одеський міжнародний кінофестиваль відбувається за підтримки 

Державного агентства України з питань кіно 

Європейського Союзу та Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні

Інституту Адама Міцкевича «Instytut Adama Mickiewicza» 

Польського Інституту у Києві

German Films 

У партнерстві із Goethe-Institut в Україні

Офіційний спонсор – ARARAT 

Офіційний автомобільний партнер – BMW Україна 

Генеральний партнер Film Industry Office – UPHub

Офіційний ювелірний партнер – Carrera Y Carrera

Генеральний технологічний партнер – Hisense 

Офіційний банк-партнер – Південний

Офіційний beauty-партнер – L'Oréal Paris 

Водний партнер – «ТМ Моршинська»

Офіційний партнер церемоній ОМКФ – міжнародна мережа б'юті-просторів G×Bar

Партнер вечірніх суконь – Rent A Brand

Партнер Film Industry Office – Cinema Sound UA Production

Генеральний медіапартнер – 1+1 media

Генеральний інформаційний партнер – Starlight Media 

Медіапартнер – телеканал ICTV2

Медіапартнер – телеканал 1+1 Україна 

Медіапартнер – MEGOGO

Інформаційний партнер – Київстар ТБ

PR партнер – NAME PR 

Fashion медіапартнер – ELLE

Благодійний партнер – БФ «Діти Героїв»

Партнер – TA Ventures

Партнер – ICLUB


Офіційні локації кінофестивалю 

Parkovy – це комплекс івент локацій світового рівня у самому центрі Києва

Кінотеатр «Жовтень»

Кінотеатр «Оскар»

Будинок Архітектора


Партнери Одеського міжнародного кінофестивалю

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

БЦ "Олімпійський", вулиця Велика Васильківська, 72, поверх 7, Київ, Україна, 03150

©2023 від Odesa International Film Festival. Made in Ukraine 🇺🇦

bottom of page