top of page

НОМЕР 666 / ROOM 666

Оновлено: 25 вер.

1982 / 46' / документальний / ФРН, США

На Каннському кінофестивалі 1982 року панував загальний морок. Відчуття, що кінець кінематографа неминучий, витало повсюди. В історії кіно, так би мовити, відкривалася «чорна діра». Тож я вирішив провести опитування серед своїх колег про майбутнє кіно. Я запросив їх усіх до єдиної вільної кімнати в усьому місті. Кімната 666 в готелі «Мартінес». У кімнаті була одна камера, а питання лежало на столі. Мої колеги мали вмикати диктофон і камеру лише тоді, коли вони були готові дати свої поодинокі відповіді. Годар, Фасбіндер, Спілберг, Антоніоні, Герцог та інші кінематографісти відповідали на запитання: «Чи є кіно мовою, яка ось-ось зникне, мистецтвом, яке ось-ось помре?»

Деякі з них відповіли на запитання дуже розлого, інші були збентежені ситуацією і промовчали... Таких ми потім вирізали…. (Вім Вендерс)

Розклад показів:


25.09.2025 о 15:30 у кінотеатрі "Жовтень" зал Аншлаг

РЕЖИСЕР - ВІМ ВЕНДЕРС

ree

Біографія

Ернст Вільгельм «Вім» Вендерс (нар. 1945) став відомим на міжнародному рівні як один із піонерів світового кіно у 1970-х роках і вважається однією з найважливіших постатей у сучасному німецькому кінематографі. Окрім численних ігрових фільмів, відзначених багатьма призами, його творчий доробок як сценариста, режисера, продюсера, фотографа та оператора також охоплює велику кількість новаторських документальних фільмів, міжнародних фотовиставок, а також численних монографій, книжок про кіно та збірок прози. Він живе і працює в Берліні разом зі своєю дружиною Донатою Вендерс.

Вім Вендерс вивчав медицину та філософію, перш ніж переїхав до Парижа у 1966 році, щоб вивчати живопис. Хоча він нібито проходив стажування в студії графічного дизайнера і гравера Джонні Фрідлендера, він проводив свої дні та вечори у Французькій Сінематеці. Цей «експрес-курс з історії кіно» стане найважливішим етапом у його освіті, адже Вендерс невдовзі почне думати про кіно як про «продовження живопису іншими засобами».

Його режисерська кар'єра розпочалася 1967 року, коли Вендерс вступив до щойно заснованого Мюнхенського університету телебачення і кіно (HFF Munich). Паралельно з навчанням у HFF він також працював кінокритиком з 1967 по 1970 рік. На той час він уже зняв кілька короткометражних фільмів. По закінченню академії у 1971 році разом із п'ятнадцятьма іншими режисерами та авторами заснував Filmverlag der Autoren кінодистриб'юторську компанію німецьких авторських фільмів, яка займалася виробництвом, управлінням правами та дистрибуцією власних незалежних стрічок.

Після завершення своєї дебютної повнометражної роботи закінчивши кіношколи «Страх воротаря передпенальті» (1971) Вендерс перейшов до знімання трилогії роуд-муві «Аліса у містах» (1973), «Хибний крок» (1974) та «З плином часу» (1975), в якій головні герої намагаються примиритися зі своїм безкорінністю в післявоєнній Німеччині, а також з іншими проблемами. Його міжнародний прорив відбувся з фільмом «Американський друг» (1977). Відтоді Вендерс продовжує працювати як у Європі та США, так і в Латинській Америці та Азії. Він був відзначений численними нагородами на фестивалях по всьому світу, серед яких: Золота пальмова гілка Каннського фестивалю та кінопремія BAFTA за фільм «Париж, Техас» (1984); Приз за режисуру в Каннах за фільм «Крила бажання» («Небо над Берліном») (1987); Золотий лев Венеційського кінофестивалю за фільм «Стан речей» (1982); Срібний ведмідь за фільм «Готель за мільйон доларів» (2000) Берлінського міжнародного кінофестивалю. Його документальні фільми «Громадський клуб "Буена Віста"» (1999), «Піна» (2011) та «Сіль землі» (2014) були номіновані на премію «Оскар».


Вибрана фільмографія

  • 1970: Літо в місті

  • 1974: Аліса у містах

  • 1975: Хибний крок

  • 1976: З плином часу

  • 1977: Американський друг

  • 1982: Стан речей

  • 1984: Париж, Техас

  • 1987: Небо над Берліном

  • 1991: Коли настане кінець світу

  • 1993: Так далеко, так близько!

  • 1995: Поза хмарами

  • 2000: Готель за мільйон доларів

  • 2011: Піна

  • 2014: Сіль землі

  • 2023: Ідеальні дні

Продюсер: Кріс Зіверніх

Сценарист: Вім Вендерс

Оператор: Аньєс Годар

Композитор: Юрґен Дніпер

Головні герої: Жан-Люк Годар, Вернер Герцоґ, Стівен Спілберг, Йилмаз Ґюрей, Мікеланджело Антоніоні, Райнер Вернер Фасбіндер, Пол Моріссі та ін.

Виробник: Gray City Inc. (Нью-Йорк)

Правовласник: Salaud Morisset


Програма «Ретроспектива Віма Вендерса» відбувається у партнерстві із Goethe-Institut в Україні



Партнери Одеського міжнародного кінофестивалю

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

БЦ "Олімпійський", вулиця Велика Васильківська, 72, поверх 7, Київ, Україна, 03150

©2023 від Odesa International Film Festival. Made in Ukraine 🇺🇦

bottom of page